Asiakastarina: Greenstep Oy

Uutiset


Vasemmalta: Outi Harju, Aretta Rundgren, Miika Kuikka, Kristiina Pöyhönen, Joonas Mykkänen ja Nina Rämö.

Asiakastarina: Greenstep Oy

”Greenstep on suomalainen perheyritys, jonka yli 700 osaajaa auttavat yrityksiä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Monipuoliset asiantuntijapalvelumme esimerkiksi talous-, laki-, vero-, HR-, vastuullisuus-, analytiikka-, ja AI-ratkaisuista tukevat asiakkaidemme kasvutarinoita luomalla palvelukokonaisuuksia ilman raja-aitoja. Meitä greenstepiläisiä yhdistää vahva arvopohja, yhteiset tavoitteet sekä innostunut ote työn tekemiseen ja asiakkaiden ilahduttamiseen.

Haluamme toimia paikoilla, joihin on hyvät joukkoliikenneyhteydet, ja joissa saamme rakennettua yhteisöllisiä tiloja, mutta missä pystymme kohtaamaan asiakkaamme myös luottamuksellisesti.

Avasimme Kuopion toimiston keväällä 2022 ja tällöin toimitilat löytyivät Viestikadulta”, kertoo Greenstep Oy:n partner ja Kuopion toimiston vetäjä Outi Harju.

Toisinaan toimitilatarpeet saattavat muuttua hyvinkin nopeasti esimerkiksi henkilöstön kasvun tai muuttuneiden tilanteiden takia. Toimiston muutto on aina iso ponnistus, joten hätiköidyiltä ratkaisuilta halutaan välttyä ja uusien tilojen toivotaan olevan juuri yrityksen tarpeisiin sopivat.

Tällaisen tilanteen edessä oli myös Greenstep syksyllä 2022.

”Muuttoa suunnitellessa halusimme löytää uudet tilat ensisijaisesti Novapoliksen vaihtoehdoista, mieluiten Microkadulta omasta asiakaskentästämme johtuen.

Yhtenä tärkeänä kriteerinä oli oikea neliömäärä sekä oma keittiö, koska esimerkiksi iltapäiväkahvit ovat koko tiimin yhteinen juttu. Tarvitsemme myös erilaisia vetäytymistiloja, koska paljon kommunikointia tapahtuu etäyhteyksien välityksellä. Näiden tilojen tulee olla paitsi toimivia, myös viihtyisiä, jotta ihmiset saisivat mahdollisimman paljon hyötyä toimistolla käymisestä”, Harju kertoo.

Aina sopivaa tilaa ei kuitenkaan löydy heti eikä helposti, sillä tilatarpeet saattavat muuttua myös etsintäprosessin aikana.

”Tilojen löytymisessä oli haasteita. Haluttu neliömäärä ehti muuttua etsintäprosessin aikana, koska joukkomme kasvoi ja tarpeemme päivittyivät siinä samalla. Sopivan kokoista tilaa ei alkuun tahtonut löytyä, sillä ne olivat joko liian pieniä tai liian suuria.

Olisimme halunneet omat vessat, mutta tästä ajatuksesta luovuimme. Toisena tärkeänä toiveena oli asiakastila toimistomme sisällä, jonka saimme kuitenkin toteutettua.

Kolmas tärkeä vaade olivat parkkipaikat, koska vaikka julkisen liikenteen saavutettavuus oli yksi kriteereistämme, kulkee moni työntekijämme töihin myös autolla. Tällöin parkkipaikkojen on oltava vaivattomasti saatavilla, jotta voimme poistaa esteitä toimistolla käymisestä.

Katselimme myös Novapoliksen ulkopuolista tarjontaa etenkin keskustasta, mutta ratkaisevaa Novapoliksessa oli muut palvelut ja yhteisö”, Harju kertaa.

”Lopulta uudet tilat löytyivät Microkadulta, joka oli ensisijainen toiveemme ja ne ovat vastanneet tarpeisiimme. Saimme Novapoliksen puolelta nopeasti ja joustavasti hoidettua entisten tilojen luovutuksen ja uusien tilojen remontin suunnittelun.

Omien tilojemme lisäksi hyödynnämme myös Microkadun CoWorkia tarvittaessa niin työskentelyyn kuin erilaisiin tilaisuuksiin. Haluan antaa erityiskiitoksen siitä, että CoWorkin miljöö on poikkeuksellisen joustava ja tästä syystä sopii hyvin tilaisuuksien järjestämiseen, kun on vaikea arvioida osallistujien määrää. Ihmiset saadaan tiiviisti lavan äärelle tai hajautettua jopa kahteen kerrokseen tarvittaessa. Osallistujamäärästä riippuen tilaisuus saadaan tilan joustavuuden ansiosta näyttämään hyvältä.

Olemme viihtyneet Novapoliksella hyvin. Toki Microkadun iso kokonaisuus lisää myös välimatkoja ja välillä on esimerkiksi paketteja metsästetty pitkin kampusta. Lisäksi tiimi on kaivannut lähinnä keskustan monipuolisia lounasvalikoimia ja mahdollisuutta käydä omilla asioilla esimerkiksi lounaan aikana. Mutta nämä ovat olleet verrattain hyvin pieniä asioita yleisen viihtyvyyden kantilta.

Omassa tehtävässäni Novapolis on vastannut odotuksiani ja Novapoliksen yhteisön avulla omat verkostoni ja samalla myös Greenstepin tunnettavuus alueella sekä palvelukumppanina että työnantajana ovat kasvaneet. Yleensä myös tarvittavat palvelut ovat löytyneet hyvin läheltä”, Harju iloitsee.

”Eläväinen ympäristö ja yhteisö tuovat ympärille hyvää pöhinää. Esimerkiksi Microkadun oppilaitosten läheisyys ja merkitys näkyy meillä yrityksen tunnettavuuden lisääntymisen kautta. Törmäämme usein rekrytoinneissamme siihen, että olemme herättäneet työnantajana kiinnostusta etenkin oman vastuullisen toimintamme kautta. Tämän avulla erotumme myös kilpailevista työnantajista.

Microkadulla olemme myös useiden ajankohtaisten tilaisuuksien tapahtumapaikoilla, mikä myös madaltaa kynnystä hyödyntää näitä tiloja. CoWorkin lisäksi esimerkiksi Savonian kampussydän on hieno esimerkki puoleensavetävästä miljööstä.

Novapoliksen ajankohtaiset tapatumat puolestaan auttavat rakentamaan alueen tilanteen kokonaiskuvaa. Tutustuminen uusiin ihmisiin on myös helpompaa, kun kohtaamisia syntyy matalalla kynnyksellä tapahtumissa. Työnantajanäkökulmasta yhteisö mahdollistaa myös tiimille työn kautta saatavaa hyvää, vaikkei se tapahtuisi suoraan oman yrityksen kautta. Tämä auttaa ihmisten sitouttamisessa ja toisaalta hyvän työnantajakokemuksen rakentamisessa oman toiminnan lisäksi”, Harju päättää.

Greenstep Oy – Tuemme selkeyden avulla
https://greenstep.fi/

 Seuraa Greenstepiä sosiaalisessa mediassa:
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/greenstep-oy/
Facebook: https://www.facebook.com/greensteppeople/
Instagram: https://www.instagram.com/greenstep_people/

Katso kuvia Greenstepin Microkadun tiloista: